אין כישלון בעולם כלל!

כשלוןאז קבעתם לעצמכם מטרה מסויימת – ולא השגתם את מבוקשכם. אתם יודעים – זה קורה כל הזמן. נגיד שהחלטתם להוריד מהמשקל העודף שלכם, להתחיל לעשות כושר, להתמיד עם לימוד הדף היומי או להקדיש יותר זמן לילדים. עוברים כמה ימים או כמה שבועות ו… איך לומר זאת בעדינות: אתם לא בדיוק "שם". ליתר דיוק, אתם מוצאים עצמכם ממש רחוקים מהציפיות שלכם – ואתם שוב חווים את החווייה הצורבת הזו של הכישלון והאכזבה: "נכשלתי, לא השגתי את המטרה שלי", אתם אולי אומרים לעצמכם, כשבפנים מתנגנת לה המנגינה המוכרת והמרירה: "זה אף פעם לא הולך לי, אני כל הזמן נכשל! תכל'ס, החיים שלי הם כשלון אחד גדול."
אבל מה אם יש לכם טעות יסודית בהגדרת המושג 'כשלון'? כן, שמעתם נכון וזה גם אחד העקרונות של שיטת ה-NLP (שיטת אימון אישי וטיפול שמסייעת לתכנות מחדש של התת-מודע): אין כשלון! בכלל. לא קיים. לא היה ולא נברא.
רוב הסיכויים שאתם לא ממש השתכנעתם ושאתם חושבים ששיטה זו הזויה, בלשון המעטה. "מה אתה אומר? – אין כשלון – איפה אתה חי? ברור שיש! ועוד איך – אני הרי נכשל כל יום מחדש!"
אז קבלו עדכון חשוב ומהותי: ניתן לשנות את התודעה שלנו בקשר למושג 'כשלון' ולהפוך אותו ל… 'משוב לצמיחה'. בעצם, אם נחשוב באופן מעמיק יותר, כל מעידה – כשאנו יודעים להפיק ממנה לקחים ראויים – אינה אלא חלק מההצלחה שלנו. נניח שמאוד רציתי להשיג מטרה כלשהי אבל לא הצלחתי. אם למדתי למה ואיך זה קרה – למעשה התקרבתי אל ההצלחה ואל אותה מטרה נכספת! בזכות מה שלמדתי, אולי אצליח בפעם הבאה. או בזו שאחריה. זה לא כל כך משנה, כי כל הַחְטָאָה יכולה לספק מידע חיוני על מה לא כדאי לעשות ומה רצוי לשפר – כך שכל טעות מקרבת אותנו בפועל אל היעד.
אז מה עושים? בפעם הבאה שאתם לא משיגים את המטרה שלכם, במקום לתת לתסכול ולאכזבה לחגוג, תתמקדו בלקח חיובי אחד לפחות שלמדתם מתוך ההחטאה ושימו לב איך הלקח הזה מקדם אתכם בדרך אל ההצלחה.

התגובות סגורות